17-2-2011

Dansk Folkepartis Kenneth Kristensen Berth bliver folketingsmedlem

Christiansborg, den 17. december 2011

Dansk Folkepartis Kenneth Kristensen Berth bliver folketingsmedlem fra 22. februar – erstatter Søren Espersen

Dansk Folkepartis Kenneth Kristensen Berth, bliver fra den 22. februar og foreløbig 14 dage frem medlem af Folketinget.

Kenneth Kristensen Berth afløser udenrigsordfører, Søren Espersen, der har pådraget sig en diskusprolaps. Kenneth Kristensen Berth overtager i perioden Søren Espersens ordførerskaber og udvalgsposter.

- Jeg er ked af, at Søren Espersen har pådraget sig en rygskade, men jeg ved, at han er ved godt mod, og at han allerede er gået i gang med genoptræningen. Jeg glæder mig til at erstatte ham på Christiansborg. Det bliver en stor udfordring og en spændende tid, siger Kenneth Kristensen Berth, der ved næste folketingsvalg håber at udskifte stedfortræderposten med et fast medlemskab af Folketinget.

- Jeg er fortrøstningsfuld. Dansk Folkeparti er tæt på at få sit tredje mandat i Københavns Omegns Storkreds, så mulighederne er gode. Jeg har sagt klart, at jeg vil prioritere de lokale sager højt. Vi har mange problemer på Vestegnen med kriminalitet og integration, hvor vi godt kunne bruge en hånd fra Christiansborg indimellem, siger Kenneth Kristensen Berth

Kenneth Kristensen Berth er 34 år gammel og medlem af Vallensbæk kommunalbestyrelse og Regionsrådet i Region Hovedstaden. Desuden sidder han i Dansk Folkepartis hovedbestyrelse. I perioden fra 1999-2007 var han formand for Dansk Folkepartis Ungdoms landsorganisation. Han bor i Vallensbæk sammen med sin kone og datter.