27-4-2011

DF-stemmesluger ind i lokal valgkamp

Christiansborg, den 27. april 2011

DF-Stemmesluger ind i lokal valgkamp

Dansk Folkepartis Europaparlamentariker, Morten Messerschmidt, der blev valgt til Europaparlamentet i juli 2009 med 284.258 stemmer – og dermed kun overgås af forhenværende statsminister Poul Nyrup Rasmussen, når det gælder personlige stemmer ved et Europaparlamentsvalg, kaster sig nu ind i valgkampen i Københavns Omegns Storkreds.

Morten Messerschmidt vil bistå folketingskandidat Kenneth Kristensen Berth i dennes forsøg på at blive valgt til Folketinget. Det sker under kampagnetitlen ”Gør som Morten, stem på Kenneth”. Plakater med denne overskrift vil komme op over alt i storkredsen, ligesom Morten Messerschmidt personligt vil være til stede ved flere af Kenneth Kristensen Berths valgmøder.

- Jeg har kendt Kenneth igennem mere end ti år. Han er en hårdtarbejdende og seriøs politiker med et stærkt engagement for Danmarks sag. Det ville være en stor fornøjelse for mig at se Kenneth i Dansk Folkepartis folketingsgruppe, og jeg er ikke i tvivl om, at han på Christiansborg vil kunne gøre en stor indsats for Danmark. Derfor har jeg ikke alene besluttet at stemme personligt på ham til Folketingsvalget. Jeg har også besluttet at gå aktivt ind i valgkampen for at få ham valgt, siger Morten Messerschmidt.

Kenneth Kristensen Berth er glad for opbakningen fra DFs stemmesluger.

- Jeg tror ikke jeg kunne have en bedre partner end Morten i mine bestræbelser på at blive valgt til Folketinget. Morten viste sine ubestridelige kompetencer ved Europaparlamentsvalget – og ingen kan være i tvivl om, hvilken kapacitet Morten er. Med opbakningen til mit kandidatur sender Morten også det signal til vælgerne, at hvis man er tilfredse med den måde Morten Messerschmidt forvalter sit hverv og repræsenterer Dansk Folkeparti på, så kan man trygt stemme på mig. Det er jeg glad for og stolt over, siger Kenneth Kristensen Berth.

Kenneth Kristensen Berth og Morten Messerschmidt udgjorde i en årrække sammen ledelse af Dansk Folkepartis Ungdom, hvor Kenneth Kristensen Berth var landsformand og Morten Messerschmidt politisk næstformand i organisationen.

Kampagnen ”Gør som Morten, stem på Kenneth” kører allerede på Facebook, ligesom der er udarbejdet en kampagnevideo, der er tilgængelig på youtube.com.